Segons un darrer estudi de l’OCDE – Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmic – sobre l’ús de les TIC a 14 països – Bèlgica, Corea, Dinamarca, Espanya, Finlàndia, França, Hongria, Irlanda, Itàlia, Mèxic, Noruega, Portugal, Suècia i Suïssa -, les despeses en equipaments han permès que entressin les noves tecnologies de la informació i comunicació –TIC – en la quasi totalitat d’escoles. Però, segons aquest mateix estudi, la utilització de la informàtica en el dia a dia, a les escoles de secundària, és decebedora.
La utilització de la informàtica per a fins pedagògics, segons els mateix estudi, és esporàdica al conjunt de països. Només una minoria de professors utilitzen aplicacions informàtiques de manera regular. A destacar que a Corea, Dinamarca i Suècia aquest percentatge arriba al 60%. Vista la utilització de les TIC – continua l’estudi – en altres activitats de la societat, no deixa de ser sorprenent.
L’estudi treu moltes conclusions, entre les quals voldria destacar que els països més avançats en l’ús de les TIC són també – casualitat? – els que tenen un servei d’orientació escolar i professional més desenvolupat, on el 80% o més dels alumnes reben una orientació individualitzada.
Si esteu interessats, podeu visitar: http://www.oecd.org/document/18/0,2340,en_2649_201185_26302546_1_1_1_1,00.html
JOAN
Notícia enviada per: jestany_1