Dia Mundial de la Filosofia

399aC Sòcrates ha mort. 2015 dC La Filosofia Viu. Proclama R.Llull “ve per lo món i meravella’t!” Això és el que hem fet. L’alumnat de Filosofia us convidem a visitar el nostre blog de Fotofilosofia i a passejar-vos en mig de les nostres preguntes. El 2002 La UNESCO establí el tercer dijous de novembre- engany 19- com a Dia Mundial de la Filosofia; per destacar la importància d’aquesta disciplina, en una societat complexa i globalitzada; especialment de cara a la gent jove, subratllant  que «la filosofia és una disciplina que estimula el pensament crític i independent i és capaç de treballar en pro d’un millor enteniment del món, promovent la pau i la tolerància.». Així doncs: “Encara no hem d'encarregar-ne la mortalla. Després que el pla de Bolonya injectés aigua a les artèries de la carrera de Filosofia i de la letal puntada al darrere que el ministre Wert li ha clavat a la LOMCE -perquè és una disciplina que «distreu» els joves-“. Irina Bokova, Directora General de la UNESCO es va dir el 2014: Quan més complexes són les problemàtiques, major és la necessitat de que, en les escoles i els mitjans de comunicació, tots exercim, des de la més tendra infància, el nostre esperit crític i cívic Filosofia ara? sí Gràcies!

Manifestem

– Cal garantir a totes les persones arreu una activitat filosòfica lliure, en totes les formes i en tots els llocs on es pugui exercir.

– L'ensenyament de la filosofia s'ha de mantenir o ampliar on ja existeix, s'ha d'implantar on no existeix, i ha d'anomenar-se explícitament "filosofia".

– L'ensenyament filosòfic ha de ser impartit per professorat qualificat, format especialment per a aquest propòsit i no es pot subordinar a cap imperatiu econòmic, tècnic, religiós, polític o ideològic.

– Tot i ser autònom, sempre que sigui possible, l'ensenyament de la filosofia ha d'associar-se, i no simplement juxtaposar-se, a la formació acadèmica o professional en tots els àmbits.

– La difusió de llibres accessibles a un ampli públic, tant pel seu llenguatge com pel seu preu, la creació d'emissions de ràdio o de televisió, de gravacions d'àudio o de vídeo, l’ús educatiu de tots els mitjans audiovisuals i informàtics; la creació de múltiples llocs de debat públic, i totes les iniciatives que puguin arribar al major nombre en una comprensió inicial de les qüestions i mètodes filosòfics han de constituir la formació filosòfica dels adults.

– Les institucions de recerca i d'ensenyament han de promoure i donar suport al coneixement de les reflexions filosòfiques de les diferents cultures, a la comparació de les seves respectives aportacions i a l'anàlisi del que els uneix i el que les separa.

– L’activitat filosòfica, com a pràctica del pensament lliure, no pot considerar cap veritat com a definitivament adquirida i ha d'incitar a respectar les creences de tots, però en cap cas, sota pena de negar-se a ella mateixa, ha d'acceptar les doctrines que neguen la llibertat dels altres, violen la dignitat humana i engendren la barbàrie.

De l'anomenada "Declaració de París sobre la Filosofia". Signada pels participants en el col·loqui de la UNESCO de febrer de 1995. Publicada a POL-DROIT, R.; MAYOR, F. (1995) Filosofia y democracia en el Mundo. UNESCO.pàgina 20../

https://books.google.es/books?id=jnsWXbC4hKoC&printsec=frontcover#v=onepage&q&f=false

 

Notícia enviada per: xvalls2