Un any més, tot l’alumnat de 1r i 2n d’ESO del centre, participarà del concurs de matemàtiques: “FEM MATEMÀTIQUES”.
Aquestes dues setmanes abans de Nadal han començat a investigar els tres reptes matemàtics a les classes de mates, organitzats en petits grups de treball. Aquesta és la primera fase del concurs i comptarà per la nota del 2n trimestre. Les activitats consisteixen en dur a terme petites investigacions matemàtiques de forma autònoma i amb els materials que ells mateixos aporten o es construeixen. Cada grup haurà de presentar un informe final de cada activitat amb tot el procés matemàtic que els ha portat a les seves conclusions. Aquests informes s’hauran d’acabar en grup i a casa. La data de lliurament serà a finals de gener.
El FEM MATEMÀTIQUES és una activitat que té la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de primària i primer i segon de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya. A més, vol sensibilitzar la societat catalana en general sobre la necessitat de millora d’una educació matemàtica que afavoreixi el desenvolupament personal i la integració social d’uns ciutadans i ciutadanes lliures i responsables.
Es tracta d’una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Ensenyament. Està dirigida a tots els alumnes de sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya. S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.
- Primera fase (es fa als centres)
- Segona fase (es realitza de manera independent en cada una de les 5 associacions que forma part de la FEEMCAT: APMCM, ADEMGI, APaMMs, ABEAM, LleiMat)
- Tercera fase o fase final (s’estructura com una jornada matemàtica amb un component lúdic).
Amb aquesta activitat ens proposem:
- Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
- Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
- Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
- Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.
Notícia enviada per: vgrau