Situacions d’aprenentatge a l’ESO – Pizzes i amanides

A partir d’una oferta de pizzes i amanides, l’alumnat inicia un treball d’investigació durant uns dies, primer individualment i després en petits grups, contestant un seguit de preguntes relacionades amb “Què podem saber sobre el preu de les coses?”. Aquesta activitat que fa anys que treballem amb èxit a 2n d’ESO des de l’àmbit matemàtic, avui es pot emmarcar amb el que coneixem com: “Situacions d’Aprenentatge”. És un clar exemple de què la iniciació a l’àlgebra no ha de ser un procés abstracte i llunyà per al nostre alumnat i que se’ns presenta en molts àmbits de la nostra vida quotidiana.T’hi atreveixes? Comença per pensar si amb la informació disponible podem saber el preu de 4 pizzes i 6 amanides. I el preu d’una sola pizza, es pot saber?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *