Canvi sistema universitari

En les últimes notícies del vilaweb que surten a partir de l’enllaç de la pàgina del Pius, avui es pot llegir un comentari molt interessant sobre el canvi en el sistema universitari, concretament per a adaptar-se a la declaració de Bolonya segons la qual s’adaptaran els estudis a nivell europeu.

Diu l’article, entre altres coses, : “En aquesta línia, l’esquema Bolonya proposa que el pla d’estudis no es fixi tant en les classes purament teòriques, sinó que incideixi en la pràctica, a través de l’elaboració de treballs, col·laboració amb els companys, participació en les classes i anàlisis de documents, entre altres aspectes. Així, el còmput d’horari ja no es farà a través de les classes, sinó en base al temps dedicat a l’estudi en el sentit més extens (tutoria, preparació d’exàmens i treballs, biblioteca)…. Segons l’opinió del rector de la UAB, “el cúmul de coneixement a través de la memòria” és un mètode “en crisi” ”

La pregunta seria, afectarà això, a curt termini, a la manera d’aprendre als alumnes de secundària? O sia, es preveu un canvi en aquest nivell en el sentit que, per exemple, es valoraran més les habilitats no memorístiques? Especialment ho dic per si pot afectar a la preparació dels alumnes que vulguin accedir a la universitat.

Com a pare valoraria molt que els professors del nostre Institut diguessin la seva opinió.

Moltes gràcies.

JOAN

Notícia enviada per: jestany_1